مقالات مقالات .

مقالات

ساخت قالب گوش چیست و چه کابردی دارد؟


برای شخص های که دچار مشکل در شنوایی خود هستند قالب های مختلفی از گوش طراحی می شود در علم پزشکی به روند ارسال صوت به مجاری گوش ونت گفته میشود.
چه ویژگی های یک قالب گوش دارد؟
سه ویژگی برجسته قالب گوش دارد عبارتند از : اولین ویژگی سمعک به راحتی داخل گوش قرار گیرد. دومین ویژگی منتقل کردن صدای تقویت شده به مجرای گوش سومین ویژگی صدای که دریبن مجرای گوش و هوای بیرن سر وجود دارد را قالب گوش کنترل می کند. تفاوت های اصلی دارد یک ساخت قالب گوش بر اساس میزان صدمه گوش تعیین می شود. از جمله تفاوت قالب گوش می توان به اندازه سختی سمعک قالب های گوش از جنس نرم یا سخت هستند. قالب های نرم به دلیل سبک بودن به مرور زمان باعث افت کیفیت قالب گوش می شوند و تعمیر کردن آنها دشوار است. قالب سخت گوش طول عمر بیشتر دارد و برای سالمندان پیشنهاد می شود .
ساخت قالب ضد آب به چه صورت است
ساخت قالب ضد آب گوش به صورت منحصر به فرد ساخته می شود که از ورود آب به داخل گوش جلوگیری می کند در انواع مختلف ساخته می شود. انواع ساخت قالب ضدآب عبارتند از سیلیکونی /سخت شیشه ای/نرم صورت هستند.
پیشنهاد می شود برای کارای بهتر و سطح نفوذ ناپذیری آب کمتر به قالب ضد آب از جنس سیلیکون استفاده کرد
بعد از ساخت قالب ضد آب دستگیر های مخصوصی برای هر مورد ساخته می شود.
ساخت قالب ضد صوت
قطعا همه ما در طول زندگی روزمره خویش انواع مختلفی از صدا های را قادر به شنیدن هستیم مانند: بوق ماشین تلویزیون لوازم برقی و... به دلیل سطح امن بودن این صوت ها شنوایی ما آسیب نمی بیند.. مسلما اگر سطح امن بودن صوت ها بالا باشد ممکن است به شنوایی آسیب های جدی را وارد شود.
برخی از افراد به دلیل قرار گرفتن در محیط کار پرخط از نظر شنوایی نیازمند ساخت قالب ضد صوت هستند مانند کسانی که در کارخانه های تولید قطعات صنعتی فعالیت می کنند. زندگی کردن در محیط های پر اذحام باعث بهم ریختگی خواب شبانه می شود با ساخت قالب ضد صوت می توانید در حد قابل توجهی از میزان صدا ها کاسته شود.
جنس این قالب از سیلیکون نرم است برای کارایی بهتر ساخته می شود.
مراحل ساخت قالب ضد صوت عبارتند از :
در مراحله اول با مراجعه به متخصص گوش برای معاینه دقیق گوش و ساخت قالب متناسب با نوع گوش فرد است
کنترل عفونت گوش : شاید قبل از ساخت قالب ضد صوت نیازمند درمان عفونت گوش باشید اولین مراحله درمان عفونت گوش صورت می گیرد سپس به ساخت قالب ضد صورت پرداخته می شود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۵:۲۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)